Lezersfeest '14

Opdrachtgever: Stichting Lezersfeest

Locatie: Rotterdam

Periode: juni - november 2014

Werkzaamheden: marketing en communicatie

Ieder jaar is de Centrale Bibliotheek Rotterdam voor één avond het toneel van het Lezersfeest. Op zaterdagavond 8 november 2014 vond de 18e editie plaats. Het festival was een groot succes en ontving bijna 2.000 bezoekers. Zij bezochten voordrachten door en interviews met o.a. Herman Koch, Tatiana de Rosnay en Adriaan van Dis.

Als communicatie adviseur heb ik de marketing en communicatie strategie geschreven. Met ondersteuning van de projectassistent heb ik dit uitgevoerd. Het literaire festival kreeg deze editie ontzettend veel persaandacht. Zo werd het Lezersfeest vermeld in o.a. tijdschrift Vriendin, televisieprogramma Koffietijd en Dagblad Metro. Ook werden de offline en online campagnes goed ontvangen. Alle vooropgestelde doelstellingen zijn behaald. Het Lezersfeest was voor het eerst uitverkocht.

 
 
Foto: Fred Ernst